Gestionarea eficientă a clienților 4 luni ago

Gestionarea eficientă a clienților

Conceptul de tip CRM (Customer Relationship Management – managementul relațiilor cu clienții)  se referă la întreaga activitate de gestionare a relațiilor cu clienții, în vederea fidelizării acestora pe termen lung. Companiile care aleg să adopte o strategie de tip CRM sunt cele care au realizat că singura modalitate de a crește numărul de clienți este să pornească de la dorințele și nevoile acestora iar în consecință să le ofere produse și servicii de calitate, conform cu cerințele identificate.

Atragerea unui client nou este mai costisitoare decât păstrarea unuia deja existent

Clienții mulțumiți sunt cei care fac recomandări și furnizează astfel prospecți noi. În același timp, un client nemulțumit va spune mai departe cu ce probleme s-a confruntat în urma interacțiunii cu o anumită companie, reușind să atragă atenția negativă a celorlalți. Pentru că fiecare aspect al relației cu clienții contează, indiferent de calitatea ireproșabilă a produselor oferite, probleme precum lipsa de profesionalism a angajaților sau nerespectarea termenelor stabilite vor crea neplăceri și vor duce la pierderea clientului.

Tocmai de aceea, implementarea unei strategii de tip CRM în cadrul companiei dumneavoastră devine imperativă pentru păstrarea competitivității.

Cu ajutorul unui sistem de tip CRM-Mefi.ro, poate fi urmarită relația cu clientul încă de la primul contact, păstrându-se astfel un istoric relevant al tuturor activităților conexe, fie ele de vânzare, suport sau promovare.

Cu ajutorul CRM-ului Mefi puteți evita cele mai puțin plăcute situații cu care vă puteți confrunta într-o discuție cu clientul, cum ar fi: să fie contactat de mai mulți angajați pentru a i se solicita aceleași informații, să fie nevoit să ofere aceleași detalii de fiecare dată când contactează compania, să fie deranjat în intervale orare nepotrivite, să nu fie contactat atunci când i s-a promis sau când a solicitat în mod expres,  să îi fie trimise oferte care nu corespund cerințelor sale, să nu îi fie luate în considerare toate cerințele, să nu fie respectate termenele promise.

Acestea sunt doar câteva dintre problemele aparent minore care pot interveni în relația cu clienții, dar care ignorate vor afecta veniturile companiei. Cu ajutorul unui sistem de tip CRM, astfel de inconveniente pot fi eliminate, transformând interacțiunile cu clienții în relații profitabile pe termen lung.

Niciun comentariu pentru Gestionarea eficientă a clienților

Lasa un comentariu

Utilizati datele dvs. de contact in scopul trimiterii unui comentariu