Cum poți câștiga clienți noi? 4 luni ago

Cum poți câștiga clienți noi

Cum poți câștiga clienți noi și cum poți crește loialitatea clienților deja existenți cu ajutorul unui sistem de tip CRM?

Cum poți câștiga clienți noi

 Ce face un CRM?

În primul rând pentru a fi implementat un astfel de sistem, trebuie să luăm în calcul următoarele obiective: optimizarea vânzărilor, controlul și eficientizarea activității echipei de vânzări, câștigarea de noi clienți și creșterea loialității clienților existenți, optimizarea portofoliului de produse și creșterea nivelului de profesionalism în interacțiunea cu clienții.

Sistemele de tip CRM au în general întreg ciclul de viață al relației cu un client: identificarea unui potențial de vânzare, calificarea și confirmarea acestui potențial, oferirea produselor/serviciilor optime, încheierea contractului și urmărirea derulării acestuia. Dar un sistem CRM complet și integrat asigură o funcționalitate unitară și pentru activitățile complementare activității de vânzare: marketing și geo-marketing, call-center, suport clienți, managementul proiectelor, gestiunea unitară a bazei de contacte, etc.

Pe baza acestui management unitar, managementul unei companii poate obține analize de business complexe, coerente și relevante pentru deciziile operaționale și strategice.

Cine are nevoie de un CRM?

De un sistem de tip CRM au nevoie unele companii cu un număr mare de clienți. Dacă firma are un număr mare de clienți, există o echipă de vânzări a cărei activitate se dorește a fi optimizată, se dorește creșterea nivelului de profesionalism al interacțiunilor cu clienții, atunci da, este nevoie de o platformă de tip CRM.

Despre planificare și raportare

Dacă aceste firme doresc obținerea facilă a rapoartelor privind oportunitățile de vânzare în lucru, activitățile echipei, interacțiunile cu fiecare client, clienții neglijați, clienții cu facturi deschise, impactul campaniilor de marketing, activitatea echipei de suport, plângerile primite și căror produse/servicii le sunt adresate, atunci da, acele companii au nevoie de un CRM.

Soluție mobilă de CRM

Atunci când o echipa de vânzări lucrează pe teren, vizitează des clienții, are nevoie de acces rapid la informații, are nevoie să reacționeze promt, să facă oferte rapid, atunci da, este nevoie de un sistem CRM disponibil pe orice platformă mobilă.

Analize pe termen lung

Dacă tipul de vânzări este unul cu un ciclu lung, de câteva luni, trebuie urmărit acest ciclu de vânzare și eventual chiar și post-vânzare, intervenția în proiectele strategice la momentul oportun, maximizarea vânzărilor optimizând resursele companiei, atunci da, aceste companii au nevoie de un CRM.

Cum poate ajuta furnizorul de CRM, clientul?

În acest caz, furnizorul de servicii de implementare trebuie sa fie un furnzior de soluții de business, nu de soluții IT. Trebuie să propună o echipa mixtă de consultanți cu experiență de business și consultanți de soluție software. Orice client care implementează un CRM își dorește să beneficieze de o experiență de business externă, să optimizeze dacă este posibil unele procese cu ocazia acestei implementări.

Cum poate ajuta clientul, furnizorul de CRM?

Clientul, care este o parte activă a echipei de implementare, trebuie să aibă disponibilitatea să participe la proiect cu resurse capabile să transfere informațiile necesare și să ia decizii privind derularea proiectului. Dacă aceste resurse nu au disponibilitatea necesară, iar dacă scopul proiectului nu este corect definit și așteptările nu sunt bine și clar formulate, vor apărea inevitabil discrepanțe care vor genera dezamăgiri și rezistență față de utilizarea soluției.

Managementul trebuie să demonstreze prin cele mai vizibile canale că susține acest proiect și să “vândă” beneficiile lui în interiorul organizației.  Această susținere va contrabalansa rezistența la schimbare inerentă și va reduce riscul de respingere a soluției, de sub-utilizare a sa.

Niciun comentariu pentru Cum poți câștiga clienți noi?

Lasa un comentariu

Utilizati datele dvs. de contact in scopul trimiterii unui comentariu